FAQ


FAQ – najczęściej zadawane pytania

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez Klientów. Jeśli i to nie wystarczy, zawsze zapraszamy do kontaktu 🙂

  • Ile kosztuje sesja zdjęciowa?

    Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Mówiąc w skrócie, wszystko zależy od rodzaju sesji. Na przykład na ilość czasu pracy, a więc i na cenę, ma wpływ wielkość obiektu, ilość zdjęć, rodzaj obróbki, a także warunki licencyjne. W uproszczeniu można jednak przyjąć, że standardowa sesja typowej wielkości mieszkania to koszt od kilkuset zł netto w górę. Obiekty komercyjne, takie jak hotele, sklepy, restauracje i inne nietypowe zlecenia, zawsze wyceniamy indywidualnie. Nasze zdjęcia to nie usługa seryjna, ale indywidualna, profesjonalna usługa najwyższej klasy.

  • Ile trwa wykonanie usługi?

    Sama sesja zdjęciowa z reguły nie trwa dłużej niż godzinę-dwie, jeśli mówimy o mieszkaniach standardowej wielkości. Na większe obiekty naturalnie potrzeba więcej czasu. Z kolei obróbka trwa do 7 dni, choć zwykle krócej 🙂 W swojej pracy zawsze na pierwszym miejscu stawiamy jakość, więc nie śpieszymy się, natomiast wykonujemy wszystko precyzyjnie i dokładnie. Wierzymy, że takie podejście jest dla naszych Klientów najlepsze i przyczynia się do ich sukcesu.

  • Jakie są warunki licencyjne wykonanych przez was zdjęć?

    Staramy się maksymalnie uprościć życie naszym klientom, dlatego warunki licencyjne są maksymalnie uproszczone. Standardowo, jeśli nie zaznaczono inaczej, udzielamy na zdjęcia licencji niewyłącznej, obowiązującej bezterminowo na wszelkich polach eksploatacji. Oznacza to, że ze zdjęć możesz korzystać na własny użytek bez ograniczeń i bez przejmowania się, czy możesz wykorzystać zdjęcia w dany sposób. Licencja ta nie zezwala jednak na wprowadzanie znaczących modyfikacji w zdjęcia ani na udostępnianie zdjęć innym podmiotom bez zgody autora. Prosimy również o oznaczanie autora w postach np. na Facebooku czy Instagramie, na przykład dodając do postów podpis: “fot. Beniamin Mirek, www.studiolighthouse.pl”. Oczywiście możliwe jest ustalenie również innych warunków licencyjnych, w tym przekazanie praw autorskich.

  • Jakie są dostępne terminy wykonania sesji zdjęciowej?

    Z terminami bywa różnie. Przeważnie, aby zagwarantować dostępność terminu, dobrze jest zarezerwować sesję z 1-2 tygodniowym wyprzedzeniem. Jeśli to jednak możliwe, staramy się iść na rękę i okazywać elastyczność 😉

  • Jakie usługi oferujecie w ramach sesji?

    Jesteśmy zdania, że w celu zachowania najlepszej jakości usługi najlepiej jest zająć się jedną rzeczą. Dlatego nasza usługa skupia się na doskonałym pokazaniu obiektu w obiektywie oraz na precyzyjnej obróbce. Współpracujemy jednak z innymi profesjonalistami i na życzenie możemy zamówić odrębnie płatną usługę aranżacji do sesji zdjęciowej czy nawet home-stagingu.

  • Jakie rozmiary i formaty zdjęć otrzymam w ramach usługi?

    W ramach usługi przygotowujemy zdjęcia gotowe do publikacji w formacie JPEG. Finalne zdjęcia standardowo udostępniamy w trzech rozmiarach: pełen rozmiar (ok. 6000×4000 px, 300 DPI) oraz dwa najpopularniejsze rozmiary pomniejszone: o boku 2048 px, 72 DPI (idealny dla Facebooka) i 1080 px, 72 DPI (idealny dla Instagrama). Oczywiście na życzenie przygotujemy zdjęcia w innym rozmiarze lub np. w formacie PNG.

  • W jaki sposób zostaną mi udostępnione zdjęcia?

    Zdjęcia zostaną przekazane w sposób najłatwiejszy z możliwych, czyli jako paczka ZIP poprzez serwis do udostępniania, np. Wetransfer.

  • Czy zdjęcia będą odpowiednie do wydruku na dużym formacie?

    Tak, jak najbardziej. Pliki w pełnej rozdzielczości mogą być drukowane w dużych rozmiarach, np. na plakaty, bannery czy nawet billboardy.

  • Czy udostępniacie pliki RAW?

    Pliki RAW, czyli wirtualny negatyw, to plik źródłowy z zapisem surowych danych z aparatu. Nie jest to plik udostępniany standardowo Klientowi, dlatego że produktem wyjściowym są gotowe, obrobione zdjęcia wyeksportowane do formatu JPEG. Na życzenie możemy jednak udostępnić pliki RAW za dodatkową opłatą.

  • Jak wygląda kwestia płatności za sesję? Kiedy płacę za zdjęcia?

    Standardowy proces to płatność z góry przed sesją w oparciu o fakturę proforma, którą wysyłamy poprzez e-mail. Płatność następuje przelewem na konto. Alternatywnie możemy również udostępnić po sesji zdjęciowej pliki w małej rozdzielczości ze znakami wodnymi, a po zaksięgowaniu płatności udostępniamy finalne pliki zdjęciowe.

  • Jaki jest wasz obszar działania? Czy dojedziecie do miasta X lub Y?

    Działamy w całej Polsce. Głównie skupiamy się na Poznaniu. W granicach Poznania dojazd jest gratis, natomiast w wypadku dojazdu do dalszych miejscowości do ceny sesji doliczymy stawkę 1 zł netto za km.